Stress- en Burn-out

Stress- en Burn-out · 04. september 2021
De vlam uit de pijp!
Herstellen van stress: ‘Lichaam én psyche moeten tot rust komen’ Da's met een eigenwijs hoofd best lastig;-)
Stress- en Burn-out · 28. juli 2021
De 5 Tibetanen - in 15 minuten voel je jong én vol energie
De 5 Tibetanen, oftewel de “Vijf Tibetaanse Rites van Verjonging” of de “Tibetaantjes ” is een super fijne set yoga oefeningen om de dag mee te beginnen. In Tibet deden alle lama’s van een bepaald klooster elke dag deze oefeningen voor hun gezondheid.
Stress- en Burn-out · 20. juli 2021
De kunst van het niets doen
Voor veel mensen voelt het leven als de Formule-1-wagen van Max Verstappen. Het flitst razendsnel aan ons voorbij en in de tijd die we hebben, willen we graag zo veel mogelijk doen.. Op naar wat lummeltijd!
Stress- en Burn-out · 03. juli 2021
4-7-8 ademhalingstechniek
Herhaal deze cyclus 4x achter elkaar en probeer dit 2x per dag te oefenen. Je zal zien dat met dagelijks oefenen, je al snel een intens gevoel van ontspanning krijgt.
Stress- en Burn-out · 05. mei 2021
Waarom duurt een burn-out zo lang?
Burn-out duurt het langst van alle werkgerelateerde psychische klachten. Opvallend is ook de grote spreiding in duur van burn-out: van drie maanden tot meer dan een jaar. Waarom duurt het herstel soms zo lang?
Stress- en Burn-out · 05. mei 2021
Eerste hulp bij een burn-out
Wat is een burn-out en wat moet je wel, of juist niet doen om te herstellen. Dit is het tweede artikel in een serie over dit onderwerp. In de vorige blog noemde ik burn-out een hardware-probleem. Het besturingssysteem is ontregeld: daardoor werken de programma’s niet. Normaal functioneren lukt gewoon niet, hoe graag je dat ook wilt.
Stress- en Burn-out · 05. mei 2021
Whitepaper: Een nieuwe kijk op stress
Burn-out herstel: Aan het resultaat herkent men de juiste aanpak Een psycho-biologische (mind-body) aanpak bij stressklachten, overspanning en burn-out leidt gemiddeld tot betere resultaten (klachtenvermindering) dan een puur psychologische behandeling. Mensen met stressgerelateerde klachten herstellen bij een mind-body benadering effectiever en duurzamer. Lees meer over onze psycho-biologische aanpak: de CSR-Methode.
Stress- en Burn-out · 10. april 2021
Hoe kom ik uit die eindeloze piekercirkel
Heb het lef! om eens anders naar de situaties en de wereld te kijken. Tuurlijk mag je klagen maar of dat nou zo succesvol gaat worden voor al die rimpels op je dakpan? ‘Klagen is negatieve feedback geven op een situatie, zonder de intentie die te willen veranderen’ Ben je klaar om je tijd en energie te besteden aan dat waar je wel invloed op hebt?*
Stress- en Burn-out · 21. maart 2021
Ik voel me moe en lusteloos, hoe krijg ik meer energie?
Ik voel me moe en lusteloos, hoe krijg ik meer energie? Hoe zorg je voor meer energiegevers en stop je met de zuigtabletten om je heen. Risico nemen om groots te mogen leven!
Stress- en Burn-out · 04. februari 2021
wc-valuatie
Profiteer van de natuurlijk rustmomenten die op een dag voorkomen. Bijvoorbeeld de momenten dat je op de WC zit. Gebruik die tijd om even tot rust te komen, je gedrag te evalueren, aandacht te besteden aan stres signalen en rustig te ademen.

Meer weergeven