Vertelt

Ina Mennegat spreekt duidelijke taal en wijst je op scherpzinnige en humorvolle wijze de weg in de wereld van ondernemerschap en leiding geven en nemen. Ze kan provocatief en onverwachte inzichten geven. Als trainer en spreker is ze interactief en prikkelend en zit boordevol energie. 


Seminars | Lezingen | Trainingen| Workshops


SAMENWERKEN VANUIT DRIJFVEREN

 

Haal het beste uit jezelf en stimuleer anderen!

Deze interactieve lezing gaat over de wonderlijke 
onderstroom van samenwerking via drijfveren. Vanuit het gedachtegoed van Profile dynamics verschaffen we inzicht in de drijfveren van mensen. En wat dat kan betekenen voor menselijke interactie, persoonlijke leiderschap en cultuur in teams en organisaties. 

  

De bijeenkomst zit vol met concrete en herkenbare voorbeelden, uit de recente geschiedenis, het nieuws en de eigen praktijk. De theorie brengen we kleurrijk en interactief. 

 

Handleiding 

De deelnemers worden zich bewust van hun eigen drijfveren. Vanuit dat inzicht ontstaat een ‘persoonlijke handleiding’ en aandachtspunten die iets voor hen betekenen. Zowel op het gebied van persoonlijk leiderschap , interactie en team- enorganisatieontwikkeling, bieden we vele inzichten. 

 

Ontdek het team in jezelf! Meer weten?


TIMEMANAGEMENT

 

Resultaatgericht je tijd indelen werkt!

Druk, druk, druk! Dat zijn we allemaal. Maar waar ligt jouw focus? Druk met de juiste dingen, of zoals Steven Covey het al lang geleden benoemd: ‘Belangrijke zaken eerst! We gaan van taakgericht naar resultaatgericht.

 

Resultaat van een timemanagement-training 

Ook na de training timemanagement, heeft een week maar 168 uur. Daar verandert niets aan. Wel krijg je door de timemanagement training meer inzicht in je eigen houding en gedrag, en weet je beter wie je daarin wilt zijn. Vanuit die heldere, nieuwe startpositie kun je opnieuw je leven, je werk en je tijd indelen en vormgeven op een manier die bij je past. Je leert tijd maken voor wat voor jou echt belangrijk is en bent weer de regisseur van je eigen leven. 

 

Geen tijd te verliezen? Neem dan direct contact met ons op 


VAN WERKDRUK NAAR WERKGELUK

 

Van werkdruk naar werkgeluk

 

Je zit al een tijdje in dezelfde ‘tredmolen’: je doet je werk met plezier, maar ervaart daarin ook vaak stress. Een naar gevoel. Laat je het zo omdat je vindt dat dat ‘erbij’ hoort? Of zou je die druk kunnen ombuigen naar geluk? En hoe gaaf zou het zijn dat samen met je collega’s te doen?

Dare organiseert compacte, maar effectieve workshops ‘van werkdruk naar werkgeluk’ op maat. Dat is meer dan een ‘stukje’ timemanagement. In een dag of dagdeel kijken we kritisch naar je werkproces en hoe je efficiënter – en vooral: met meer plezier – aan de slag kunt! Zodat je meer voldoening ervaart en vooral: geluk. Je bent het waard!

 

Workshop op locatie

 

De training wordt natuurlijk nog effectiever als je die samen met je collega’s volgt. We kunnen deze training op elke gewenste locatie organiseren!

 

"Deze training heeft ons geholpen om onze tijd veel productiever in te vullen. We kunnen hierdoor veel efficiënter en doelgericht te werk gaan. Dit is timemanagement hoe het hoort te zijn!"

 

Uitstekende toevoeging op structuur in dagelijkse werkzaamheden. Helpt niet alleen bij "brandjes blussen" maar ook om brand te voorkomen!"

 

In een energieke middag werden we meegezogen in de dynamiek van Ina , in beweging door overzicht en rust. Niet voor niets van werkdruk naar werkgeluk. Gelukkig zit er veel humor in de training, heb me geen minuut verveeld.

Top! Minder stress en meer energie, on the move!

 

Meer weten over werkgeluk?

 


EFFECTIEF COMMUNICEREN

Communiceren doen we de hele dag.

 

Verbaal en non verbaal al dan niet bewust of onbewust. Wat is het effect dat jij hebt op een ander en hoe kun je dit positief beïnvloeden? Dat is waar we tijdens de training effectief communiceren de nadruk op leggen. Op die manier kun jij meer uit je communicatie halen binnen verschillende soorten gesprekken. 

 

Na de training ‘Effectief communiceren’ heb jij de kennis, vaardigheden en structuur om nog beter in te spelen op het gedrag van een ander. Wij laten je kennismaken met verschillende communicatiestijlen en hoe je daar mee om gaat. Zo haal je meer rendement en plezier uit de verschillende gesprekken die jij voert. Denk hierbij aan de verhouding tussenpresentatie, intonatie en woordkeus. Daarbij heeft actief luisteren een grote impact op de wijze waarop een gesprek zich voltrekt. We laten dit zien aan de hand van praktijkvoorbeelden. 

 

Er zijn mensen die spreken en spreken… tot ze iets gevonden hebben om te zeggen. Ofwel: een essentieel element in onze communicatie is het overbrengen van een sterke inhoudelijke boodschap. Daarnaast spelen de juiste woordkeus en een uitstekende performance een belangrijke rol. In deze training leer je de juiste balans te vinden. Zo maak jij de verwachtingen van je gesprekspartner altijd waar. 

 

Tijdens de training heb je de beschikking over uitdagend en praktisch lesmateriaal met de nieuwste inzichten, een online leeromgeving en e-coaching. Tevens kun je gebruik maken van slimme app’s waarmee we het leren naast effectiever, ook leuker en makkelijker maken. 

Onderstaande onderwerpen komen o.a. in de basis aan bod tijdens de training. Uiteraard zijn aanvullende onderwerpen mogelijk.

 

• Wat is jouw communicatiestijl?; 

• Hoe ga je slim om met andere stijlen?; 

• Actief luisteren: hoe doe je dat?; 

• De leiding nemen of terugpakken; 

• De verhouding tussen inhoud, woordkeus en performance; 

• Jouw boodschap of feedback geaccepteerd krijgen; 

• Hoe kom jij over op de ander?; 

• Vijf slimme vraagstellingstechnieken!; 

• Kort en bondig presenteren. 

 

 


GRENSOVERSCHRIJDEND GEDRAG EN WEERSTAND

Hoe ga je professioneel om met iemand die verbaal een grens overgaat?

 

 

Medewerkers die zich vol zelfvertrouwen staande houden in een situatie met grensoverschrijdend gedrag en/ of dit kunnen voorkomen. Dat is waar deze training omdraait! Best een uitdaging. Weerstand komt steeds vaker voor en soms is het lastig te bepalen wat je al dan niet accepteert. Met duidelijke richtlijnen en praktische handvatten vergroten we tijdens deze training het zelfvertrouwen en de weerbaarheid van medewerkers! 

 

Misschien heb je het al eens gemerkt?! Mensen worden steeds mondiger, en dat kan best moeilijk zijn. Want hoe ga je professioneel om met iemand die verbaal een grens over gaat? Dat is waar deze training ‘ Grensoverschrijdend gedrag en weerstand’ over gaat. 

 

  • Hoe voelt agressie?; 
  • Op welke manier ga je met de drie belangrijkste vormen om?;
  • Hoe kun je agressie voorkomen?;
  • Wat kun je doen om het te de-escaleren?;
  • Hoe ga je het contact aan?;
  • Op welke manier spreek je mensen professioneel aan?;
  • Waar ligt jouw grens en hoe of wanneer geef je dit aan?;
  • Hoe ga je om met spanning en stress?;
  • Op welke manier treed je op als derde partij in een agressieve situatie?;
  • Op welke manier gebruik je non-verbale communicatie op een slimme manier?;
  • Op welke manier luister je actief en laat je dit ook blijken?; 

MAAK VAN KLANTEN AMBASSADEURS

 

Voorkom ‘klantmishandeling’
Iedereen vindt het belangrijk om klantgericht te zijn. Maar wat houdt dat precies in? Wat vraagt het van de medewerkers? En is klantgericht hetzelfde als klantvriendelijk?


Hoe gaan wij intern met elkaar om, zien wij elkaar ook als klanten? Succesvolle organisaties zijn goed in het helpen van klanten. Alleen op die manier maak je van je klanten relaties en van relaties ambassadeurs.

In een humorvolle presentatie nemen we je mee naar waar het om draait:

Spiegelen

Klanten (ook de interne klanten , je collega’s) behandel je – uiteraard - als mensen. Dat klinkt vanzelfsprekend. Maar hoe gaat het in de praktijk? We tonen je praktijkvoorbeelden van ‘klantmishandeling’, maar ook staaltjes van perfecte service en welgemeende aandacht. Zo houden we het team  een spiegel voor. En dat levert praktische tips voor op, waar je direct mee aan de slag kan!

Respect, aandacht en waardering

Wie klanten ziet als échte mensen ontdekt dat het succes niet zit in de producten of diensten die je levert, maar in respect, aandacht en waardering voor de klant. En bovenal in het écht helpen. De ultieme beloning daarvoor is niet alleen meer rendement, maar iets nog veel mooiers: de waardering van uw klant.

Meer informatie of aanmelden?  


BOUW AAN JE TEAM

 

Voor échte verandering, vitaliteit en lef


Inspirerende en interactieve lezing voor leidinggevenden en projectmanagers met praktische vertalingen, bomvol tips over teamontwikkeling.

Bouw aan je team

Jezelf en de ander uitdagen, inspanning en ontspanning met het uiteindelijke doel om met handvatten je team en jezelf klaar te stomen voor de dag van morgen.

·         Hoe bouw en onderhoud je effectieve en goed werkende teams?

·         Wat neem je morgen mee naar je eigen team?

·         Hoe voorkom je: ‘Je bent zeker op een training geweest’, reacties?

 

Elke organisatie is anders. Elk team is divers. Daarom mag je meer dan maatwerk van ons verwachten. Wij bieden vitaliteit en lef. Ben jij klaar voor de volgende stap?

 

Benieuwd hoe we deze lezing op maat voor jou maken?


EEN INSPIRERENDE REIS NAAR JEZELF

 

Meer regie over je eigen leven!

In één dagdeel, een stap maken in jouw persoonlijk leiderschap.

Een volle agenda, een uitpuilende inbox, een druk sociaal leven, leuke en minder leuke verplichtingen. Elke dag staan wij voor lastige keuzes. Waar zeg jij ‘ja’ tegen dit jaar? Sta stil bij jouw kwaliteiten, drijfveren en kracht! (Her)ontdek jouw talenten!

 

MEER PLEZIER EN VITALITEIT?

Ontdek jouw recept voor succes en mislukking tijdens deze sessie. Persoonlijke aandacht en jouw ontwikkeling staan centraal. Dus: ga de diepte in! Je krijgt praktische handvatten voor een goede (en blijvende) werk- en privébalans.

Deze workshop is de sleutel naar meer rust en energie in jouw leven! Of je nu 20 of 80 bent, deze avond is voor iedereen die op zoek is naar meer balans!

Kwartjes

JIJ bent een mooi mens, leidinggevende of niet, die op zoek is naar handvatten voor groei in je persoonlijk leiderschap en ontwikkeling van jouw team (thuis of werk).
Dare! werkt vanuit de passie om mens en organisatie in beweging te brengen.

Wij helpen bij het ontwikkelen van (persoonlijk) leiderschap en teamontwikkeling. We willen ‘kwartjes’ laten vallen bij jou, waardoor je een stap verder komt in je ontwikkeling. Een belangrijke basis is écht in contact zijn met jezelf en de ander. Alles valt of staat bij de kwaliteit van de onderlinge interactie.

De eerste interactie: meer weten over deze reis?


IK ZIE JOU WEL ZITTEN

 

Zet je flirtbrein in voor zakelijk contact


Maak onbevangen en positief contact. Recht uit het hart. Flirt eens onder leiding van een coach! Op de werkplek blijkt zakelijk flirten zeer effectief, want het draait immers eerst om de mens en dan pas om de zaken.

Ga onverschrokken je eigen uitdaging aan. Wees een flirt!

Dat bedoelen we uiteraard positief. ‘Flirten’ begint bij jezelf en hoe jij contact maakt. Je mindset is in deze fase van groot belang voor het verloop van dat contact!
De basis:

·         Zet je ‘flirtbrein’ aan!

·         Richt je aandacht! Door welke bril kijk jij naar iemand?

·         Maak contact! Non-verbale communicatie is cruciaal;

·         Wees je bewust van de kracht van je lichaamstaal;

·         Let op kleine veranderingen in je houding of stem;

·         Werk vanuit je innerlijke kracht naar overtuigingskracht;

Kortom:

·         Hoe waardevol ben jij?

·         Waar zitten je flirtkwaliteiten?

·         Hoe ga je deze bewust inzetten voor nog betere zakelijke relaties?

Natuurlijk gaan we ook aan de Hongi, Nokhoi hur, ojigi, jump for joy, sawatdie, Mano of steken we onze tong uit. Een spannende ‘reis’ waaruit al snel blijkt hoe jij je kwaliteiten optimaal in kunt zetten!

Meer weten of zakelijk flirten?


Evenementen

Zakelijk evenement of bedrijfsuitje, maar dan écht anders.

 

Op zoek naar een boeiende en een andere invulling van uw relatie- of personeelsevenement? De Profile Dynamics Experience combineert het leuke en het leerzame.

 

Drijfveren

 

Op zeer interactieve wijze nemen we de deelnemers mee in de wereld van de drijfveren. Daarna krijgt iedereen zijn eigen drijfverenprofiel en brengen we via workshops verdieping aan zoals:

 

·         persoonlijk leiderschap en ontwikkeling

·         inzicht in teamdynamica en teamontwikkeling

·         samenwerking en interactie

·         de persoonlijke handleiding

·         feedback geven en vragen

 

Qua groepsgrootte is er geen beperking. Vanaf enkele tientallen deelnemers geven wij uw evenement kleur!

 

Inzicht

Het personeelsevenement krijgt extra impact omdat de medewerkers naar huis gaan met inzicht in hun drijfveren en die van hun collega's. Ze krijgen waardevolle handvatten mee voor persoonlijke ontwikkeling en effectieve onderlinge interactie en samenwerking.

 

Uw zakelijke event brengt u dieper inzicht in de onderlinge verhoudingen en relaties. Met deze informatie kun je je organisatie nog beter (in)richten om je klantenkring positief te beïnvloeden en wederzijdse groei van resultaten te laten ontstaan.

 

Meer weten over een bedrijfsuitje met impact?