· 

Meer loten, meer kansen

Het is zondag en ik lees, buiten in het zonnetje, gewoon ouderwets een krant van papier. Heerlijk dat papier in de handen en het hoofd dat mag mijmeren. Ondernemer Mark Tuitert is aan het woord. Zijn zoektocht in het ondernemen en zijn producten omschrijft ie als volgt:

Ondanks dat de meeste projecten uit die begintijd weer ter ziele zijn, is die worsteling achteraf bezien niet erg geweest, zegt Tuitert. ‘Ik zie het zo: doordat je het leven lééft, leer je ermee om te gaan, maar dan is het een mooie les geweest. De lessen liggen in het dóen.

Doen, actie, oké, let’s go!

 

Onthoud dus één ding goed: als je zelf niet weet wat je belofte is, dan weet niemand het! Als jezelf niet weet wat je kernvaardigheid is, dan weet niemand het. Als Richard Branson niet wist dat hij succesvol wilde worden in het ondernemen, dan was hij het niet geworden. Zet het maar op een tegeltje: Goed worden begint altijd bij jezelf.

 

foto Unsplash: dylan-nolte

Zo ondernemer, zo zaak

De ondernemers die bij mij in business coaching zijn doorlopen verschillende modules om als ondernemer nog scherper te gaan staan voor groei en gezond leiderschap/ veerkracht! Op naar succes.

 

Stap 1: Kiezen om gekozen te worden
Stap 2: Klanten zijn best leuk
Stap 3: Stap in de schoenen van je klant

 

En vandaag stap 4: Meer loten, meer kansen

Een helder productaanbod, gedefinieerd vanuit resultaat.

Hoe maak je van een geïnteresseerde persoon nu een klant? Hoe laat je je productaanbod perfect aansluiten bij de pijn van je klant?

 

Als ik bloed wil ik iets om het bloed te stelpen, ik ben op zoek naar een oplossing voor de pijn in mijn rechterbeen, ik wil graag iemand voor mijn administratie. Dat wil jouw klant ook. Een oplossing voor het probleem.

Waar ik veel dienstverleners in de fout zie gaan is dat ze wegsmelten in hun eigen systeem. Zo verrukt zijn ze over hun eigen methodieken, iedereen moet weten hoe geweldig die wel niet zijn. ‘Doordat wij als enigen kijken naar…, kunnen wij concluderen hoe… en daar laten we vervolgens deze systematiek op los en dan kom je tot…’ En dan volgt er weer een vakterm waar niemand iets van begrijpt. Weg klant. 

Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden

Jouw klanten kopen geen systeem, zij kopen een oplossing. Een resultaat dat overeenkomt met hun verlangen. Voor welke van deze 2 workshops kies jij?

🧭 1. Via de empathymap gaan we in op de diepere lagen van jouw klant en weten we waar zijn/haar behoeftes liggen.

of:

🧭 2. Kies je ideale klant en creëer een continustroom aan klanten en inkomen.

Die laatste speelt exact in op het verlangen van mijn klant en dan zijn prijs en afstand ineens niet meer zo’n issue. De eerste roept alleen maar vragen op en maakt niet dat ik mijn agenda vrijmaak en mijn creditcard trek. Als jij met een te hechten wond bij de Eerste Hulp komt, zal het jou een worst zijn welke hechtmethodiek ze gebruiken. Ze hoeven het ook niet uit te leggen: hechten! Zorg ervoor dat je bij jouw klant ook geen vragen oproept. Bij het opstellen van een product beantwoord je altijd vanuit het perspectief van je klant de vraag: ‘Wat kan / weet / doe ik anders als ik dit product of deze dienst heb afgenomen?’.

Je zult zien dat je omzet hierdoor al stijgt.

Of het nu gaat om nieuwe producten, nieuwe markten of een compleet nieuwe activiteit, trek erop uit en praat met klanten. Vraag je niet steeds eerst af of je iets wel kan. Stel jezelf in plaats daarvan de vraag of je het zou willen als het zou kunnen.

 

Niet voor niets de naam van mijn oude gymvereniging. Daar lag ik dan om de brug met het kekke zwarte turnpakje, een geel logo met de letters: W.I.K.

Willen is Kunnen!

foto Unsplash Barn Images

Wil je groeien, dan zijn er vier opties.

Vroeger in 1965 dachten ze niet zo moeilijk😉 Want waar moet je beginnen? Ome Igor Ansoff, ontwikkelde dit model al in 1965 en het is nog steeds actueel.

Wil je groeien, dan zijn er volgens hem slechts vier opties.  

Op zoek naar extra omzet...

• Met je huidige producten op de bestaande markt

• Met nieuwe producten op de bestaande markt

• Met je huidige producten op een nieuwe markt

• Met nieuwe producten op een nieuwe markt

Meer smaken zijn er niet. Op elk van die vier terreinen gaan we een gokje wagen. Ik ga je uitdagen om voor iedere optie op zoek te gaan naar winstgevende omzet, met als mogelijke bijvangst nieuwe inzichten, ideeën, kansen of contacten. Om zo het toeval een handje te helpen en de kans op succes te vergroten.

En op je gezicht gaan is iets waar je trots op moet zijn.

Ook ik ben weleens uit de ringen of van de brug gevallen tijdens het gymmen.

Niks mis mee. Je wordt er altijd een stukje beter van. Tom Peter zegt daarover dat op je gezicht gaan iets is waar je trots op moet zijn. Je moet niet jaren, maanden of weken werken aan een plan. Je moet iets gelijk uitproberen. Kijken of het wat wordt. Zo niet, vette pech, dan doe je iets anders. 

 


Dare-Devil voor jou:

Zet eens op een rijtje wat je tot nu toe allemaal hebt geprobeerd om aan extra omzet te komen en trek daar voor jezelf een conclusie uit.

 

 


JOUW KLANT IS NIET GEÏNTERESSEERD IN EEN METHODIEK OF SYSTEEM, ALLEEN IN DE OPLOSSING. ZORG DAT JE DIE PER PRODUCT HELDER EN CONCREET FORMULEERT EN

 

 

VERLIES JEZELF NIET IN VAKTAAL!



Ina deelt graag hun succesformule met jou.

Dit doet zij tijdens een Vliegende Start gesprek!

Het is online, inspirerend en heel leuk (en gratis!). Ben je erbij?

Je leert tijdens het gesprek:

  • Jouw formule om je onderneming moeiteloos te laten groeien
  • Drie stappen naar eindeloos veel leuke klanten (die vaak fans worden)
  • Wat je NU kunt doen om STRAKS een droombedrijf te hebben
  • Welke doorbraak je wilt maken om veel meer flow te krijgen
  • Hoe je door minder te doen, méér bereikt
  • De blinde vlek van bijna alle groeiende ondernemingen

Maak ook jouw persoonlijke successtrategie, waardoor jij ontspannen kunt ondernemen!

 

Bron: Jos Burgers, wacht niet op de wind ga roeien, Veronique Prins je zaak voor elkaar