· 

Kiezen om gekozen te worden

Bij het ondernemen draai het om jou. Zo ondernemen, zo zaak. Omdat jij de basis bent van jouw praktijk. Kiezen om gekozen te worden. Waarom een klant nu juist voor JOU zou moeten kiezen.

Als jij het lef hebt om te kiezen voor het leveren van onderscheidende waarde, heb je minder last van veel concurrentie. Want ja, je wilt natuurlijk niet teveel klanten bedienen die jou compleet wegzuigen in energie.

 

Het gaat erom dat je enorm veel onderscheidende waarde gaat aanbieden, want dan ben jij de Expert.

Als je succesvol wilt zijn, gaat het er niet om om zo veel mogelijk klanten te krijgen. Het doel moet zijn: een zo groot mogelijk deel van de voor jou waardevolle klanten voor je te winnen. Dan moet je goed weten wie dat in jouw geval zijn. Want daarmee bepaal je tevens wie dat niet langer zijn.

 

Dat kan je wat kiespijn opleveren, met of zonder verdoving, kiezen geeft kiespijn. Door te kiezen besluit je ook voor welk deel van de markt je niet langer interessant zult zijn. Anders gezegd, je bepaalt voor jezelf welke klanten, omzet, orders of projecten je hopelijk over pakweg 2 jaar niet meer hebt.

foto Unsplash: dragos-gontariu

Het bedrijf draait om jou!

Je bent je eigen merk en gelooft daarin, je verkoopt jezelf om je product te verkopen, je moet je onderscheiden en in beeld zijn.

 

Wordt een professional door te kiezen voor:

- Expertisegebied

- Eigen stijl

- Eigen aanpak

- Rode schoenen

 

Laat zien en horen wat je uniek maakt.

1. Bedenk wat je wilt bereiken en niet hoeveel succes

2. Hoe creëer je een sterk eigen merk

3. Maak je zichtbaar

Wat is succes voor jou, alleen jij kunt de waarde hiervan bepalen!

Heeft het te maken met denkpatronen, de draken uit je verleden?

 

Ga je niet concentreren op anderen maar concentreer je op je eigen standaard voor succes.

Succesvolle mensen genieten van wat goed gaat en evalueren fouten, stellen hun strategie bij, proberen het nog eens en slagen alsnog.

 

Realiseer wat er gebeurt als je niet opgeeft, maar nieuwe mogelijkheden zoekt.

Zoek personen die je steunen, positieve feedback geven

 

 

Kies en focus!

Gebruik je succesrecept ook op andere gebieden en verfijn steeds, je wordt steeds beter

Je creëert meer kans op succes in de toekomst

 

Denkpatroon!

Vaak de boosdoener, het belemmert je eigen ontwikkeling

-je succes ligt buiten je comfort zone

-daag jezelf uit! Alleen dan kan persoonlijke groei en succes waarheid worden

 

Eigenwaarde

Je talenten, kwaliteiten, vaardigheden in kaart brengen!

 

Kernkwadranten

Positieve eigenwaarde, laten zich niet snel van hun stuk brengen

  • Makkelijk kritiek incasseren
  • Vindingrijker
  • Onvermoeibaar in pogingen om het doel te bereiken
  • Minder stress- hoe zich niet steeds af te vragen, doe ik het wel goed?
  • Minder behoefte aan goedkeuring van anderen
  • makkelijker nieuwe uitdagingen aan te gaan

foto Unsplash: bruce-mars

Conclusie:

Uitproberen, reflecteren, incasseren en jezelf je fouten vergeven.

 

Je hebt zo enorm veel invloed op je eigen leven! Zoek de oorzaak in jezelf, daar kun je aan werken. Erken dat je bepaalde kwaliteiten niet hebt, dat werkt bevrijdend!

 

Wil je onderscheidend waarde leveren, dan accepteer je daarmee dat je niet voor elke klant waardevol kunt zijn.

 

Dus mijn advies aan jou:

Bediscussieer met elkaar wat voor omzet, doelen, klanten, orders of projecten je over twee jaar hopelijk niet meer hebt.

En welke waardevolle klanten dat gat moeten vullen!!