· 

Laat zien wat je waard ben en zorg dat je meer van minder doet.

1. Vertel welk resultaat je levert

Stel dat je een boekhouder bent. Communiceer je dan welk probleem je oplost? Of welk resultaat je levert wanneer het probleem opgelost is? Het probleem is waarschijnlijk dat ondernemers weinig zin en tijd hebben om administratie te doen. Als je dat beeld in een plaatje verwerkt dan geeft het plaatje waarschijnlijk een verdrietige ondernemer weer die met zijn handen in het haar zit.

 

Als jij de boekhouding voor die persoon doet dan geef je die persoon waarschijnlijk minder stress en meer vrijheid. Als je dit in een plaatje verwerkt dan zie je wellicht iemand die over het strand loopt met zijn gezin. Vaak kun je beter het resultaat communiceren van de dienst die je levert dan dat je het kwaad communiceert waar de ondernemer ver vandaan wilt blijven!

 

foto Unsplash: etienne-girardet

2. Laat je kennen

Als iemand je niet kent dan is de kans groot dat hij je ook niet meteen vertrouwt waardoor hij je iets al helemaal niet gunt. Zorg ervoor dat mensen je leren kennen door je verhaal te vertellen. Wees transparant op internet. Laat wekelijks zien wat je beweegt in een blog, in een vlog of stuur met regelmaat een nieuwsbrief.

 

3. Maak een authentieke indruk

Je bent zo sterk als je tweede indruk. Stel dat je je netjes hebt gekleed voor een afspraak met een klant, en dat zodra de klant je kantoor verlaat je weer je korte broek aan trekt, harde muziek aan zet en een sigaret op steekt. En dan blijkt dat je klant zijn jas is vergeten en plots staat hij weer in je kantoor. De tweede indruk die je hebt achtergelaten is leidend in het beeld dat de ander van je heeft. Daarom kun je maar beter dicht bij jezelf blijven, zodat je een consistente en betrouwbare indruk achter laat.

4. Follow the leader

Je bent je omgeving. Wil je groeien in je persoonlijke ontwikkeling of in je onderneming? Zoek dan je helden op. Je besluiten worden gevormd door je familie en vrienden en collega’s.

Als je beste vriend dik word heb je 57% kans om ook dikker te worden. Als een vriend stopt met roken heb je 34% meer kans om ook te stoppen met roken. Zorg dat je je omringt met mensen die je wilt worden!

foto Unsplash: kobu-agency

5. Doe het moeilijkste eerst

Denk iedere dag na welke taak het meeste bijdraagt aan jouw verhaal. Vaak zijn de moeilijkste dingen de dingen die je op lange termijn het verst helpen. Weet dat alles moeilijk is voordat het makkelijk is. Alle moeilijke dingen die je jezelf meester hebt gemaakt helpen je in de toekomst om makkelijker resultaat te boeken. Tackel het moeilijkste daarom meteen aan het begin van de dag!

 

6. Doe meer van minder

Succesvol zijn betekent niet per definitie dat je langere dagen moet werken. Mark Zuckerberg verdient meer dan wij allemaal bij elkaar, terwijl hij evenveel uren in zijn week heeft. De truc is dat je datgene waar je zo goed in bent zo veel mogelijk gaat doen. Constant = Kwaliteit. De meeste ondernemers doen meer van minder waardoor ze in een ratrace komen en steeds harder moeten werken tegen minder beloning. Zorg dat je meer van minder doet.

 

7. Plan vooruit

If you fail to plan, you plan to fail!

Als je jezelf geen doelen stelt dan stellen anderen mensen vaak doelen voor jou. Jaarlijks maak ik een uitgebreide visualisatie van waar ik dat aankomende jaar allemaal wil gaan doen, en tot mijn eigen verbazing bleek 85% van de doelen die ik opgeschreven had ook uitgekomen te zijn. Als je vooruit plant, dan kun je er vanuit gaan dat je onbewust de juiste kleine keuzes maakt onderweg waardoor je meer geluk in je werk en privéleven vindt.

 

Het volgende is nog even belangrijk:

Mocht je een volgende stap willen maken in je onderneming maar kom je er even niet uit? Dan nodig ik je graag uit bij ons op locatie. We hebben een middag georganiseerd waarin we ondernemers helpen om meer op te vallen met hun verhaal. Al veel ondernemers hebben zich opgegeven voor deze dag.

Meer informatie vind je HIER  

 

Ik hoop dat je geïnspireerd bent door deze belachelijk lange blog. Zo ja, dan maak je mij ook blij door hem te delen in je netwerk. Succes met je onderneming en onthoud:

 

Jouw verhaal is jouw business!

bron eddy boom '15